Школи освітян для соціальних педагогів


Проведена конференція з актуальних питань на тему:

«Сучасні підходи та перспективи професійного розвитку соціального педагога»

У лютому 2024 року, в рамках діяльності лабораторії соціальної роботи на кафедрі педагогічних наук, початкової та корекційної освіти КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти»,  було проведено конференцію з актуальних питань на тему: «Сучасні підходи та перспективи професійного розвитку соціального педагога», для соціальних педагогів. В заході приймали активну участь 26 соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти Вінницької області.

В ході конференції педагогами обговорювались актуальні питання розвитку довіри та ефективної взаємодії учасників  освітнього процесу в роботі соціального педагога, шляхи профілактики професійного вигорання соціального педагога, роль соціального педагога у впровадженні інклюзивного навчання в контексті НУШ та соціально-педагогічна робота з сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах.

Організаторами конференції з актуальних питань з професійній діяльності  соціальних педагогів, стали:  завідувач кафедри педагогічних наук, початкової та корекційної освіти КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» доктор педагогічних наук, професор Браніцька Тетяна Ромуальдівна, та Пташнік Наталя Миколаївна, старший викладач кафедри педагогічних наук, початкової та корекційної освіти КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти».


 

22.11.2022 року відбувся семінар "Нормативно-правове забезпечення роботи соціального педагога в умовах воєнного стану".

Спікерами були:

д.пед. н., проф. Браніцька Тетяна Ромуальдівна,

к.п.н., ст.викл. Жаровська Олена Петрівна.

Керівник  фахових курсів -  к.психол.н., доц. Кузьменко Юлія Володимирівна.

На семінарі обговорено ряд важливих змін у національному законодавстві щодо роботи соціальних педагогів в умовах воєнного стану, надано методичні та практичні рекомендації.


                         

Курси підвищення кваліфікації соціальних педагогів 

У період з 10 жовтня до 13 жовтня 2022 року було здійснено  підвищення кваліфікації соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти.

 Перед освітянами області виступили науково-педагогічні працівники академії: д.пед.н., проф., завідувач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук Браніцька Т.Р., к.психол.н, доц. Кузьменко Ю.В., к. пед. н. Жаровська О.П.,  к. психол.н, доц. Маляр О.І., к.мед.н., доц. Федорець В.М., к.пед.н., старший науковий співробітник Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи Каменщук Т.Д., к.пед.н., доц., Кузьменко Г.А., завідувач навчального відділу Семко М.І.

 Навчання здійснювалось шляхом активної участі слухачів  у вебінарах, чат-семінарах, самостійного опрацювання завдань. На вебконференції з актуальних питань практики на тему «Сучасні підходи та перспективи професійного розвитку фахівців соціономічних професій» соціальні педагоги змогли поділитися  власним  досвідом роботи.

Від слухачів курсів було отримано багато приємних та позитивних відгуків: «Приємна атмосфера і неймовірно приємно почути було досвід та практику колег!»; «Заняття заряджають, мотивують»; «Щиро дякую за змістовну, корисну інформацію»; «Дякую, дуже цікаві та актуальні курси!».

Курси підвищення кваліфікації соціальних педагогів

      У період з 31 травня до 03 червня 2022 року було здійснено  підвищення кваліфікації соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти.

          Освітній процес відбувався відповідно до нових методик згідно з Концепцією “Нова українська школа”. Соціальні педагоги брали активну участь під час вебінарів, чат-семінарів. На вебконференції з актуальних питань, практики на тему «Сучасні підходи та перспективи професійного розвитку фахівців соціономічних професій» слухачі ділилися власним  досвідом роботи.

   Оцінювання результатів підвищення кваліфікації здійснювалося шляхом фахового тестування,  укладеного за змістом програми навчання.

         Слухачі відзначили високий рівень організації курсів підвищення кваліфікації, проведених навчальних занять викладачами кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук.





З 25.05.2021 по 28.05.2021  відбувся фаховий курс підвищення кваліфікації для соціальних педагогів. Слухачі школи мали можливість ознайомитись з такими темами: 

Браніцька Тетяна Ромуальдівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук, поділилася досвідом із проблеми  «Ненасильницька комунікація як технологія побудови педагогіки партнерства: мистецтво діалогу» та ознайомила присутніх із навчально-методичними матеріалами, які допоможуть у роботі соціального педагога.

Шпортун Оксана Миколаївна, доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології поділилася досвідом із проблеми «Адекватна самооцінка як чинник формування ефективної соціальної взаємодії» та ознайомила присутніх із навчально-методичними матеріалами, які допоможуть у роботі соціального педагога.

Жаровська Олена Петрівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук, надала роз’яснення щодо законодавчих аспектів щодо протидії булінгу в закладах освіти та були розкриті механізми захисту дітей та педагогічних працівників у відповідності до створення ситуації булінгу та кібербулінгу.

Федорець Василь Миколайович, кандидат медичних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук. Ознайомив учасників з такою темою: «Профілактика стресу та корекція його наслідків в умовах освітнього процесу». Ознайомив присутніх із навчально-методичними матеріалами, які допоможуть у роботі соціального педагога.

Потапчук Євген Миколайович, доктор психологічних наук, професор поділився досвідом із проблеми: «Психічне здоров’я вчителя як підґрунтя ефективної професійної діяльності».



Тренінг «Вирішення конфліктів з використанням технології медіації: профілактика булінгу та девіантної поведінки»

24 лютого 2020 року відбувся тренінг для вчителів різних категорій «Вирішення конфліктів з використанням технології медіації: профілактика булінгу та девіантної поведінки».
Роботу семінару забезпечили два тренери: Браніцька Т. Р. завідувач кафедри, док. пед. наук ,з темою «Вирішення конфліктів з використанням технології медіації: профілактика булінгу та девіантної поведінки», Жаровська О.П.старший викладач, доцент кафедри – «Нормативно-правове забезпечення освіти та охорони дитинства»

Школа інтерактивного навчання освітян для соціальних педагогів з теми «Соціально-педагогічна профілактика булінгу та кібербулінгу» (19 грудня 2019 року)

Школа інтерактивного навчання освітян для соціальних педагогів з теми «Соціально-педагогічна профілактика булінгу та кібербулінгу»
19 грудня 2019 року на базі Вінницької академії неперервної освіти відбулося засідання  школи інтерактивного навчання освітян для соціальних педагогів з теми «Соціально-педагогічна профілактика булінгу та кібербулінгу». У заході приймали активну участь 27 соціальних педагогів та психологів освітніх закладів Вінницької області.
Браніцька Тетяна Ромуальдівна доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук, поділилася досвідом із проблеми «Технології протидії булінгу в освітньому середовищі» та ознайомила присутніх із навчально-методичними матеріалами, які допоможуть у роботі соціального педагога.
Шевчук Леся Володимирівна, викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук, ознайомила учасників школи з особливостями емоційних реакцій булера та жертви.
Жаровська Олена Петрівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук, надала роз’яснення щодо законодавчих аспектів щодо протидії булінгу в закладах освіти та були розкриті механізми захисту дітей та педагогічних працівників у відповідності до створення ситуації булінгу та кібербулінгу.
Маляр Олена Іванівна, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук, презентувала майстер-клас на тему «Кібербулінг: способи розпізнання і захист дитини». Ознайомила учасників з активними формами роботи, які використовуються для профілактики кібербулінгу серед дітей та підлітків та забезпечують позитивну комунікацію з оточуючими.
Активні форми роботи та цікава тема сприяли колективній роботі та позитивному настрою соціальних педагогів, які приймали участь у школі інтерактивного навчання для освітян області. У підсумку соціальні педагоги одержали сертифікати, які засвідчили підвищення їхньої кваліфікації. Загалом, цей захід дав змогу здобути новий практичний досвід, який учасники зможуть активно використовувати у роботі психологічної служби освітніх закладів.

7 травня 2019 року на базі КВНЗ «ВАНО» кафедрою психолого-педагогічної освіти та соціальних наук в рамках лабораторії соціальної освіти відбулася оперативна школа методичної служби області для методистів РМК (ММК), які відповідають за діяльність соціальних педагогів на тему «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами: компетентнісний підхід».

7 травня 2019 року на базі КВНЗ «ВАНО» кафедрою психолого-педагогічної освіти та соціальних наук в рамках лабораторії соціальної освіти відбулася оперативна школа методичної служби області для методистів РМК (ММК), які відповідають за діяльність соціальних педагогів на  тему «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами: компетентнісний підхід». В роботі школи взяли участь 23 працівники РМК (ММК), які займаються супроводом соціальних педагогів у Вінницькій області.
В Україні інклюзивне навчання має ґрунтуватися саме на правах людини і принципах рівності. Спрямовуватися воно повинно на дітей, які є винятком із загальної системи навчання. Важливо підкреслити, що абсолютно всі діти отримують користь від інклюзивного навчання, так як воно розвиває дитячі таланти і їх сильні сторони. У межах занять даної школи було проаналізовані актуальні питання психолого педагогічного супроводу дітей з ООП та соціальної підтримки таких сімей, вирішення цілого комплексу проблем, пов'язаних з допомогою дитині: з її виживанням, лікуванням, освітою, соціальною адаптацією та інтеграцією в суспільство. Особливу увагу було приділено процесам взаємодії школи та сім'ї у розвитку дітей з ООП. Охарактеризовано алгоритм роботи соціального педагога з психологом та педагогами, батьками у розробці й реалізації навчальних планів для дітей з особливими освітніми потребами.
В рамках роботи  школи взяли участь:
Браніцька Тетяна Ромуальдівна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук
Маляр Олена Іванівна, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук
Каменщук Тетяна Дмитрівна, кандидат педагогічних наук, директор  Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області
Чопик Леся Іванівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри психології
Драченко Вікторія Василівна, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри психології
Шевчук Леся Володимирівна, викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук
Змерзла Мая Борисівна, психолог Прибузької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Вінницького району Вінницької обласної Ради. 
Анцибор Анатолій Іванович, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук
Федорець Василь Миколайович, кандидат медичних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук
Відповідальний завідувач лабораторії – кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри Маляр Олена Іванівна. 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

Оперативна школа методичної служби області 

для методистів РМК (ММК), які відповідають 

за діяльність соціальних педагогів

При кафедрі психолого-педагогічної освіти та соціальних наук  КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»  створена лабораторія соціальної освіти  (Завідувач лабораторії – кандидат психологічних наук, доцент кафедри Кузьменко Юлія Володимирівна). 

В рамках цієї лабораторії 8 лютого 2018 року відбулося засідання оперативної школи методичної служби області для методистів РМК (ММК), які відповідають за діяльність соціальних педагогів з проблеми «Нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення діяльності соціальних педагогів»
В роботі школи взяли участь  24 працівники РМК (ММК), які займаються супроводом соціальних педагогів.
       Відбулися заняття  за участю викладачів:
·       Кузьменко Ю.В., кандидата психологічних наук, доцента кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»;
·      Чопик Л.І., кандидата педагогічних наук, викладача кафедри психології КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»;

·        Адамчук Л.Л., методиста Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області;
·     Козачишиної В.В.,  методиста Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області.

В  межах цієї школи були висвітлені наступні питання:

·    Нормативно-правове забезпечення діяльності соціального педагога в умовах інклюзивного закладу освіти.
·    Нормативно-правові засади діяльності соціального педагога.

·    Навчально-методичне забезпечення діяльності соціального педагога.



Школа інтерактивного навчання для соціальних педагогів з проблеми «Роль сім’ї в становленні особистості»
При кафедрі психолого-педагогічної освіти та соціальних наук  КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»  створена лабораторія соціальної освіти  (Завідувач лабораторії – кандидат психологічних наук, доцент кафедри Кузьменко Юлія Володимирівна). 
В рамках цієї лабораторії  7 грудня 2017 року проходила школа інтерактивного навчання для соціальних педагогів з проблеми «Роль сім’ї в становленні особистості».
 В роботі школи взяли участь  17 соціальних педагогів  закладів освіти області.
Відбулися заняття  за участю викладачів КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»:
·        Кузьменко Ю.В., кандидата психологічних наук, доцента кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук;
·        Чопик Л.І., кандидата педагогічних наук, викладача кафедри психології;
·        Анцибора А.І., кандидата психологічних наук, завідувача кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук;
·        Маляр О.І., кандидата психологічних наук, старшого викладача кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук.

В  межах цієї школи були висвітлені наступні питання:

·        Робота соціального педагога з батьками.
·        Вплив сім’ї на становлення особистості дитини з особливими освітніми потребами.
·        Медіапсихологія та медіаосвіта в закладах освіти як один із напрямів роботи соціального педагога.
·        Дитячо-батьківські стосунки та їх вплив на розвиток особистості дитини.

Щодо оновлення змісту, методів, форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників в академії відповідно до концепції нової української школи інформацією поділилася завідувач навчального відділу Кузьменко Г.А.






Компенсаційна спеціалізована школа освітян для соціальних педагогів

При кафедрі психолого-педагогічної освіти та соціальних наук  КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»  створена лабораторія соціальної освіти  (Завідувач лабораторії – кандидат психологічних наук, доцент кафедри Кузьменко Юлія Володимирівна). 
В рамках цієї лабораторії діяла дворічна (2016-2017 р.р.) компенсаційна спеціалізована школа освітян для соціальних педагогів.

            Навчання відбулися за участю викладачів:
  • Кузьменко Ю.В., доцента кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», кандидата психологічних наук;
  • Адамчук Л.Л., методиста Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області; 
  • Вдовкіна П.П., кризового психолога, голови Вінницького осередку кризової психологічної служби Центру юридичної, психологічної підтримки учасників АТО та їхніх сімей;
  • Яцишина С.Є, клінічного психолога Вінницької обласної психоневрологічної лікарні імені академіка О.І. Ющенка, тренера проектів по психодрамі, сімейної терапії і психосоматиці; 
  • Хранітель А.В., практичного психолога Вінницької обласної психоневрологічної лікарні імені академіка О.І. Ющенка.
  • Чопик Л.І., викладача кафедри психології КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», кандидата педагогічних наук.

    В  межах цієї школи були висвітлені наступні питання:
    • роль сім’ї в становленні особистості;
    •  нормативно-правові засади діяльності соціального педагога;
    • основні принципи ведення робочої документації соціальних педагогів;
    • психологічна допомога дітям і сім’ям, які постраждали внаслідок військового конфлікту;
    • психосоціальна допомога підліткам із суїцидальною поведінкою.
    • психосоціальна допомога дітям, які пережили насильство в сім’ї;
    • психосоціальна допомога дитині, котра переживає ситуацію розлучення батьків.
          
           В роботі школи підвищили кваліфікацію 12 соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів області. Слухачі отримали сертифікати, які засвідчують навчання за програмою «Компенсаційна спеціалізована школа освітян» з проблеми «Сімейне виховання. Робота соціального педагога з сім’єю» (за 144-годинним навчальним планом).
      Доцент кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук 
      КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»,
      кандидат психологічних наук
      Кузьменко Ю.В.


      Компенсаційна спеціалізована школа освітян для соціальних педагогів

      26 квітня 2017 року продовжила роботу компенсаційна спеціалізована школа для соціальних педагогів  з проблеми  «Психосоціальна допомога дітям, які переживають насильство в сім’ї».
               У рамках заходу були висвітлені питання:
      Насильство в сім’ї. Жертва насильства в сім’ї.
      Ознаки, що притаманні дітям, які потерпають від насильства і на які необхідно звертати увагу.
      Надання соціальної допомоги дітям, які опинилися в складних життєвих обставинах.
      Робота Національної дитячої «гарячої» лінії.

      Учасники школи працювали в групах за темами:
      Причини насильства над дітьми.
      Види та форми насильства.
      Наслідки насильства над дітьми.
      Міфи про насильство щодо дітей.






      Доцент кафедри психолого-педагогічної освіти
       та соціальних наук, завідувач лабораторії 
      соціальної освіти, кандидат психологічних 
      наук Кузьменко Юлія Володимирівна.

      Немає коментарів:

      Дописати коментар