Напрямки роботи кафедри

Тема роботи кафедри (укр)


«Психолого-педагогічні засади збереження ментального здоров'я, розвиток медіації у формуванні безпечного й здорового середовища в соціономічній сфері діяльності в контексті сталого розвитку України як Європейської держави».

 

Тема роботи кафедри (англ)


«Psychological and pedagogical principles of preserving mental health, the development of mediation in creating a safe and healthy environment in the socio-economic sphere of activity in the context of sustainable development of Ukraine as a European state. »

Мета роботи (укр)

 

Стратегічною метою науково-дослідної роботи кафедри є теоретико-методологічне вивчення та розробка інноваційних психолого-педагогічних технологій, орієнтованих на підтримку ментального здоров’я, підвищення професіоналізму фахівців соціономічних професій, а також на забезпечення їх соціального та ментального благополуччя. Ключовим аспектом є розвиток медіації та формування безпечного, інклюзивного та здорового освітнього середовища, яке  сприятиме розвитку професіоналів та забезпеченню гармонійного соціального середовища в умовах сталого розвитку України як Європейської держави.

 

Мета роботи (англ) переклад

 

The strategic goal of the research work of the department is the theoretical and methodological study and development of innovative psychological and pedagogical technologies aimed at supporting mental health, enhancing the professionalism of specialists in socio-economic professions, as well as ensuring their social and mental well-being. A key aspect is the development of mediation and the creation of a safe, inclusive, and healthy educational environment that will contribute to the development of professionals and the establishment of a harmonious social environment in the context of sustainable development of Ukraine as a European state.

 

Стратегічний пріоритетний напрям інноваційної діяльності:

 

Розробка та впровадження інноваційних психолого-педагогічних технологій для підтримки ментального здоров’я та професіоналізації фахівців соціономічних професій, враховуючи вимоги європейської інтеграції та співпрацю з територіальними громадами. Основні компоненти:

Медіація та відновлювальна комунікація — технології ефективного вирішення конфліктів і профілактики вигорання через відновлення взаємодії та гармонізацію стосунків у професійному середовищі.

Конфліктологічна культура — формування культури конструктивного вирішення конфліктів та розвитку професіоналів, здатних до ефективної комунікації і взаємодії в умовах стресу.

Технології збереження ментального здоров’я — розробка практичних кейсів для збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу, включаючи стратегії профілактики стресу та вигорання.

Емоційний інтелект та резилієнтність — інтеграція методик розвитку емоційної стійкості та особистісних ресурсів для підвищення здатності до адаптації в умовах професійного стресу.

Інклюзивне та безпечне освітнє середовище — створення підтримуючого, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу, що відповідає європейським стандартам і потребам місцевих громад.

Моніторинг ефективності інновацій — постійний аналіз та корекція підходів для адаптації до змін у соціально-економічному середовищі та потребах територіальних громад.

 

                    Очікувані результати:

 

Розробка методичних рекомендацій для фахівців соціономічних професій щодо застосування інноваційних психолого-педагогічних технологій для збереження ментального здоров’я та профілактики професійного вигорання в умовах сучасних соціально-економічних викликів.

Створення навчальних програм і курсів для підвищення комунікативних навичок та емоційного інтелекту серед фахівців соціономічних професій, зокрема в контексті конфліктологічної культури, медіації та відновлювальної комунікації.

Організація тренінгів, семінарів і майстер-класів для соціальних працівників, педагогів і представників інших соціономічних професій, спрямованих на розвиток резилієнтності, профілактику емоційного вигорання та вдосконалення навичок ефективної комунікації.

Розробка практичних кейсів для збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу та фахівців соціономічних професій, що включатимуть стратегії стрес-менеджменту, емоційної стійкості та підтримки психоемоційного благополуччя.

Інтеграція інклюзивних та безпечних освітніх підходів у діяльність фахівців соціономічних професій, що сприятиме створенню здорового соціального середовища, гармонізації взаємодії і підвищенню адаптації до соціально-економічних змін.

Впровадження моніторингу та оцінки ефективності інновацій у діяльність фахівців соціономічних професій, що дозволить адаптувати підходи до потреб територіальних громад у сучасних умовах.

 

                   Галузь застосування:  

 Освітня та соціономічна сфера діяльності – збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу, розвиток емоційної стійкості, профілактика професійного вигорання соціальних працівників, психологів, медіаторів.

 

                       Етапи реалізації:


Номер

Початок

Закінчення

Звітний документ

Назва етапу

1

2024 р.

2025 р.

Проміжний звіт

Теоретико-методологічний етап (аналіз стану проблеми та визначення потреб у збереженні ментального здоров’я фахівців соціономічних професій)

2

2025 р.

2026 р.

Проміжний звіт

Етап селекції та апробації (відбір та впровадження ефективних психолого-педагогічних технологій в освітній процес для підтримки ментального та соціального здоров’я)

3

2026 р.

2027 р.

Проміжний звіт

Проектно-інноваційний етап (розробка інноваційних освітніх проєктів, орієнтованих на професіоналізацію фахівців соціономічних професій, збереження ментального та соціального здоров’я, розвиток медіації та формування безпечного освітнього середовища)

4

2027 р.

2028 р.

Проміжний звіт

Апробаційно-реалізаційний етап (інноваційне забезпечення професійного вдосконалення та психолого-педагогічного супроводу фахівців соціономічних професій, реалізація програм збереження ментального і соціального здоров’я, розвиток медіації та безпечного освітнього середовища)

5

2028 р.

2029 р.

Остаточний звіт

Інтеграційно-узагальнюючий етап  (узагальнення та інтеграція новітніх підходів, технологій і практик професійного вдосконалення, психолого-педагогічного супроводу фахівців соціономічних професій та збереження ментального і соціального здоров’я, розвиток медіації і формування безпечного освітнього середовища)



Основними напрямками діяльності кафедри є:

1) Освітня діяльність: підвищення кваліфікації освітян області всіх категорій згідно з Концепцією «НУШ»; науково-методичний супровід реформування освіти, розвиток професійної, інноваційної культури: педагогічної, конфліктологічної, здоровязбережувальної, соціальної, міжкультурної, психологічної, комунікативної, емоційної, правової, антропологічної, життєтворчої компетентностей.

2) Реалізація впровадження освітніх та наукових проєктів: програми ГО «Ла Страда-Україна» спільно з Міністерством освіти і науки України: «Базові навички медіатора в навчальному закладі та громаді»; «Вирішення конфліктів з використанням технології медіації: профілактика булінгу та девіантної поведінки»; Міжнародного проєкту Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», спецкурсу «Навчання через гру» (співпраця між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation; участь у Всеукраїнському науково-педагогічному експерименті за темою: «Організаційно-педагогічні умови діяльності класного керівника у створенні ефективного виховного простору» на базі закладів загальної середньої освіти Вінницької області (Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.09.2015 № 991).

3) Науково-практична діяльність – організація заходів (конференцій, семінарів, круглих столів, тренінгів, майстер-класів), професійних спільнот та культурно-професійного дискурсу; впровадження гуманістичних цінностейтолерантності, ненасильницького спілкування, доброти, протидії насильству.



Немає коментарів:

Дописати коментар