12 БЕРЕЗНЯ
2019 РОКУ
ПЛАНУЄТЬСЯ
ПРОВЕДЕННЯ
«Школи
інтерактивного навчання освітян області» за програмою навчального спецкурсу
«ВИКОРИСТАННЯ
ГЕОПОЛІТИЧНОГО ПІДХОДУ ДЛЯ УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ
ІСТОРІЇ ТА ПРОФІЛАКТИКИ НАСИЛЬСТВА І КСЕНОФОБІЇ»
Школу
організували: Федорець Василь
Миколайович (основний доповідач, модератор та автор концепту), Савчук Надія Іллівна
та Усатенко
Ігор Андрійович.
Місія проекту. Удосконалення професійної компетентності вчителя
історії на основі критичного осмислення геополітичних та антропологічних
концепцій, формування європоцентричних інтенцій, здатності до геополітичних інтерпретацій
історичних та соціокультурних феноменів, що спрямовано на збереження миру,
планети Земля, розвиток міжкультурної комунікації, нового гуманізму та
профілактику насильства і ксенофобії.
Мета. Школа «Використання геополітичного підходу
для удосконалення професійної компетентності вчителів історії та профілактики
насильства і ксенофобії» спрямована на інтегративне та антропологічно
орієнтоване удосконалення професійної, геополітичної, екологічної,
психологічної, комунікативної, інклюзивної та соціальної компетентностей
вчителів історії, етики та економіки. Метою школи є також розширення загального
та професійного кругозору педагога, формування патріотичної і екологічної
свідомості, розвиток системного мислення та холістичних інтерпретацій
історичних і соціокультурних явищ. Важливою складовою даного заходу є розвиток
гуманістичних, антропологічних, ціннісних, онтологічних і екзистенційних візій
і осмислень актуальної геополітичної та історичної проблематики.
Анотація.
Відповідно до розроблених питань і
напрямів в рамках спецкурсу «Використання геополітичного підходу для
удосконалення професійної компетентності вчителів історії та профілактики
насильства і ксенофобії», планується представити панораму класичних та сучасних
концепцій німецької, французької, англосаксонської, американської, української,
японської, китайської та російської геополітичних шкіл. Актуалізується проблематика
розвитку у вчителя історії інтегративних геополітичних та антропологічних візій
та інтерпретацій історичних і соціокультурних феноменів та закономірностей.
Розкриваються актуальні питання євгеніки та інформаційної і психологічної війни
як інструментів геополітики, а також геополітичний і антропологічний виміри
проблематики попередження війни, расизму, насильства та ксенофобії.
Аналізуються основні
концепцій сучасної геополітики в контексті збереження територіальної цілісності
України та протидії геополітичній експансії Російської Федерації. З
геополітичних позицій розкривається значимість євроінтеграції України для
збереження державності і територіальної цілісності. Представляються
геополітичні інтерпретації І і ІІ світових війн, голодомору в Україні,
холокосту, расизму, етнічних чисток, а також питання розвитку гуманізму і
нового гуманізму.
Актуалізуються
проблематика формування глобального світу майбутнього. Розглядаються питання
геополітичного і футуристичного виміру ідей «Геопацифіки»,
«Нового просвітництва», «Сталого розвитку», «Commons» і «Постлюдини» та концепцій «Ноосфери» Володимира Вернадського,
«Геї» Джеймса Лаврока, «Пустого
та наповненого світу» Кеннет
Боулдінга, «Світ-системного підходу» І. Валлерстайна.
Актуальною і специфічною складовою
даного спецкурсу є ідея використання антропологічних, психологічних,
екзистенційних інтерпретацій та візій геополітичних доктрин і стратегій з метою
розвитку толерантності, доброти, міжкультурної комунікації, дружби між
народами, гуманізму та протидії війні і насильству.
Планується провести «Виставку літератури» присвячену
геополітиці, антропології, екологічній проблематиці Землі, голодомору,
холокосту та дотичним питанням.
Проведення даного заходу здійснюється відповідно до річного
(на 2019 р.) плану підвищення кваліфікації освітян області в міжкурсовий
період.
З повагою організатори школи
Немає коментарів:
Дописати коментар