Обласна
конференція: “STEM-навчання як
сучасний інструмент підвищення якості інклюзивної освіти”
30 квітня 2024 року в онлайн-режимі відбулася обласна
конференція “STEM-навчання як сучасний інструмент підвищення якості інклюзивної
освіти” в межах Всеукраїнського
фестивалю «STEM-весна – 2024»
Конференція була присвячена
обговоренню ролі науки, технологій, інженерії та математики (STEM) у підвищенні
якості інклюзивної освіти. Учасники мали змогу ознайомитися з новітніми
дослідженнями, практичним досвідом та кращими практиками в галузі використання
STEM-підходів для забезпечення рівних можливостей для всіх учнів.
У
заході брали участь педагогічні та науково-педагогічні працівники КЗВО
«Вінницька академія безперервної освіти», педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти,
професійної технічної освіти, та зацікавлені педагоги.
З вітальним словом до учасників форуму
звернулись Олена Герасімова, проректор з
науково-педагогічної роботи КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» та Тетяна
Браніцька, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогічних наук, початкової та корекційної
освіти КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти»
Після вітальних слів учасники конференції мали можливість послухати
захоплюючі виступи спікерів, які представили унікальні погляди та практичний
досвід щодо впровадження STEM-навчання для здобувачів освіти з ООП.
Молошнюк Людмила Василівна, методист відділу «Ресурсний центр
підтримки інклюзивної освіти» при КЗВО «Вінницька академія неперервної освіти»,
розглянула питання етики взаємодії в умовах інклюзивної освіти, висвітливши
складові безбар'єрності та правила мови
У своїй доповіді Маляр Олена Іванівна,
кандидат психологічних наук, доцент КЗВО «Вінницька академія безперервної
освіти», представила огляд категорій дітей з особливими освітніми потребами та
надала психолого-педагогічні рекомендації щодо організації їхнього навчання та
виховання.
Доцент кафедри педагогічних наук,
початкової та корекційної освіти, кандидат педагогічних наук у КЗВО «Вінницька
академія неперервної освіти», Жаровська Олена Петрівна, у своїй
доповіді підкреслила важливість застосування СМАРТ-ОСВІТИ І STEM-ТЕХНОЛОГІЙ для
розвитку громадянської компетентності у дітей з різними особливостями навчання.
Надія Іванівна Салтановська, кандидат педагогічних наук та
керівник лабораторії математики у КЗВО «Вінницька академія безперервної
освіти», висвітлила STEM як ключовий тренд у загальній середній освіті на
початку ХХІ століття та продемонструвала застосування STEM-технологій у
навчанні математики через конкретні приклади.
Інна
Миколаївна Смаковська, педагог з розвитку мовлення в Прибузькій
спеціальній школі Вінницької обласної Ради, представила свій навчальний заклад
та поділилася своїм досвідом у виступі на тему "Впровадження елементів
STEM-освіти у заняттях з розвитку мовлення в спеціальній школі". У своєму
виступі вона наводила конкретні приклади та інсайти, які можуть бути корисними
для учасників конференції.
Заступник директора з
навчально-виховної роботи у КЗ «Вінницький ліцей 33», Лариса Миколаївна Мишакова,
представила заклад та продемонструвала практичні приклади інтеграції
STEM-освіти та інклюзивних практик з метою розвитку творчих здібностей учнів.
Вона поділилась досягненнями учнів у навчанні.
Олена Костянтинівна Сокольвак, заступник з навчально-виховної
роботи у КЗ «Вінницькій початковій школі №5», представила школу та розповіла
про процес формування STEM компетентностей у дітей з особливими освітніми потребами.
Також вона поділилась успіхами учнів у STEM-навчанні.
Під час свого виступу Олена Петрівна Михайляк, завідувач
лабораторії фізики та астрономії у КЗВО «Вінницькій академії безперервної
освіти», ознайомила учасників конференції з застосуванням штучного інтелекту в
STEM-освіті для учнів з особливими освітніми потребами.
У своєму виступі Ірина Борисівна Согур, вчитель
фізики у КЗ "Вінницькому ліцеї 22", показала практичні прилади,
створені учнями під час STEM-уроків з фізики, які дозволяють визначити
наявність вад зору.
Людмила Миколаївна
Дзигаленко,
кандидат педагогічних наук та завідувач лабораторії технологій у КЗВО
«Вінницькій академії безперервної освіти», у своєму виступі наголосила на
важливих аспектах використання елементів STEM-освіти на уроках трудового
навчання та технологій у контексті інклюзивної освіти.
Після завершення конференції, всі присутні відзначили
позитивну атмосферу спілкування. Кожен з учасників спроєктував ідеї впровадження STEM-навчання для підвищення якості
інклюзивної освіти у своїх освітніх галузях та навчальних закладах.
Доповідь підготували:
Людмила Дзигаленко
Олена Михайляк
23-24 листопада 2023 рок
Конференція організована і проведена кафедрою педагогічних наук, професійної та початкової освіти Комунального закладу вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти» за активної участі українських та зарубіжних закладів вищої освіти. Ініціатором проведення та засновником конференції є професор Браніцька Тетяна Ромуальдівна. Конференція, як широка професійна міжпредметна, освітня і наукова дискусія була започаткована нею в 2013 році.
Під час проведення конференції на основі ідей професіоналізації і самовдосконалення фахівців соціономічних професій реалізувалася інтегративна взаємодія різних дисциплінарних та проблемних напрямів, а також була актуалізована значимість трансдисциплінарного та європоцентричного трендів сучасної науки та освітніх практик.
Провідною на конференції була проблематика підготовки фахівців соціономічних професій, включаючи питання розвитку співпраці між науковцями і практиками, реалізації концепції «Нової української школи». Значимими аспектами роботи конференції був розгляд перспектив розвитку підготовки фахівців соціономічної сфери на основі світового інноваційного тренду та ідей психологізації і гуманізації української освіти. В професійному дискурсі в рамках конференції були актуалізовані ідеї Перемоги України та питання розвитку національної ідентичності і патріотизму.
В конференції взяли участь науковці та практики (вчителі, практичні психологи, соціальні працівники, освітні менеджери) з переважної більшості регіонів та міст України, зокрема з м. Києва, м. Львова, м. Чернігова, м. Тернополя, м. Хмельницького, м. Полтави, м. Запоріжжя, а також представники Ізраїлю (Арієльський університет), Молдови (Державний університет фізичного виховання і спорту), Індії та ін.
Детальна інформація за посиланням:
16-17 березня 2023 року, в м. Вінниця відбулася Міжнародна
науково-практична конференція, присвячена 97-й річниці з дня народження Мішеля
Фуко «Пайдея в
дзеркалі європоцентричних трансформацій українського культурно-освітнього простору».
Оганізаторами конференції були Комунальний заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарний коледж», Комунальний заклад вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти» та Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України. Наукові і практичні напрацювання та ідеї, які були розкриті в доповідях конференції репрезентовані в матеріалах за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1kA445e6rCb3R-bx1RblDjhU6ZLoAjNl9/view?usp=sharing
кафедри психолого-педагогічної освіти і соціальних наук. приймала участь в "Австрійському проєкті"
Всеукраїнський науково- практичний семінар
з міжнародною участю
ЗДОРОВ’Я ЯК ФУНКЦІОНАЛЬНА СИСТЕМА: ІННОВАЦІЙНО-ОСВІТНІЙ ВИМІР
Семінар присвячений 122-й річниці з дня народження засновника вчення про функціональні системи П. К. Анохіна.
Жаровська О.П. Патріотичне виховання молоді засобами масової інформації // Публікація рефератів (Abstracts) статей у бюлетені "IntellectualArchiveBulletin" // [Електронний ресурс] сайт 'IntellectualArchive.com' канадської компанії 'ShinyWorldCorporation' з розсилкою в бібліотеки Канади та США. Режим доступу : http://www.intellectualarchive.com
Кузьменко Юлія
Володимирівна
кандидат психологічних наук, доцент кафедри психолого-педагогічної освіти та
соціальних наук
1. Кузьмeнкo, Ю. В. Особливості психологічного консультування сім’ї у кризових ситуаціях // Актуальні проблеми теоретичної та консультативної психології : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (20-21 червня 2019 р.). – Київ, 2019.
Кузьмeнкo, Ю. В., Кузьменко В. М. Психологічні
особливості внутрішньоособистісного конфлікту // Психологічні
засади розвитку, психодіагностики та корекції особистості в системі неперервної освіти / Науковий вісник КВНЗ «Вінницька академія неперервної
освіти» [За науковою редакцією Томчука М. І.] // Збірник матеріалів ІІ
Подільської науково-практичної конференції (6–7 квітня 2017 р.). –
Вінниця: ТОВ «Віндрук», 2017. – Випуск №1 (14).
– 192 с. – С. 101-103.
Кузьмeнкo, Ю. В.
Особистісний потенціал сучасної молоді у формуванні активної життєвої позиції в
контексті української ідентичності // Проблема української ідентичності в
сучасному освітньому просторі: матеріали II Вceукрaїнcькoї нaукoвo-прaктичнoї
конференції (25 квіт. 2016 р.). – Вiнниця, 2016. – 116 c. – С. 74 – 78.
Кузьмeнкo, Ю. В., Кузьменко В. М. Аналіз ймовірнісних аспектів прогнозування майбутнього як умова
попередження конфліктів в сучасних соціокультурних умовах //
Дискурс здоров’я в освіті: філософія, педагогіка,
антропологія, психологія: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, присвяченої 120
річниці з дня народження Миколи Олександровича Бернштейна (16–17 вересня 2016
р.) – Вінниця, 2016. – Т. 2. – 198 с. – С. 135-140.
Кузьмeнкo Ю. В., Собко Г. П. Використання
концепцій анімалотерапії для удосконалення професійної компетентності
практичного психолога // Дискурс здоров’я
в освіті: філософія, педагогіка, антропологія, психологія: матеріали Всеукраїнської
науково-практичної конференції з міжнародною
участю, присвяченої 120 річниці з дня народження Миколи Олександровича
Бернштейна (16–17 вересня 2016 р.) – Вінниця, 2016. – Т. 2. – 198 с. –
С. 140-142.
Томчук М. І., Кузьмeнкo Ю. В. Врахування
при профвідборі професійної компетентності особистості // Дискурс здоров’я в освіті: філософія, педагогіка,
антропологія, психологія: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, присвяченої 120
річниці з дня народження Миколи Олександровича Бернштейна (16–17 вересня 2016
р.) – Вінниця, 2016. – Т. 2. – 198 с. – С. 178-184.
Немає коментарів:
Дописати коментар