Лабораторія соціальної освіти

понеділок, 24 червня 2019 р.

19 червня 2019 року Міністерство освіти і науки України, ГО «Ла Страда – Україна», Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) за підтримки Європейського Союзу проведено Національний круглий стіл

19 червня 2019 року Міністерство освіти і науки України, ГО «Ла Страда – Україна», Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) за підтримки Європейського Союзу проведено Національний круглий стіл за результатами проекту «Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти». У засіданні круглого столу взяли участь від КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» доктор педагогічних наук, завідувач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук Браніцька Т.Р. та представник (методист) Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області  Адамчук Л.Л. 
 

 







Рекомендації учасників круглого столу “Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти”



В процесі реформування системи освіти важливим кроком є побудова безпечного освітнього простору, зменшення рівня конфліктів між учасниками освітнього простору шляхом впровадження відновних практик у освітній процес.
Як показує досвід, медіація є ефективним інструментом відновного підходу, який поєднує цінності, принципи, практики і методи вирішення конфліктів. Саме ціннісний підхід став поштовхом до запровадження в 2015 році, за сприяння Міністерства освіти і науки України, ГО “Ла Страда-Україна” медіації в закладах освіти України.
Учасники круглого столу “Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти”  рекомендують:
Ø продовжувати включати до програм підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації педагогічних працівників інститутів післядипломної педагогічної освіти навчальні курси, лекції та практичні заняття з питань медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом. , зокрема, програму освітньої діяльності та спецкурс курсів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників з проблеми “Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у розв’язанні конфліктів та миробудуванні” з метою підвищення рівня обізнаності керівників та педагогічних працівників закладів освіти щодо впровадження медіації та відновних практик як інструменту профілактики насильства та боулінгу в дитячому та молодіжному середовищі, формування безпечного освітнього середовища.
Ø впроваджувати в освітній процес закладів освіти гурток “Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації” та факультатив “Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе”
Ø розвивати медіацію однолітків, створювати служби порозуміння
Ø проводити для педагогічних працівників курси (спецкурси)  підвищення кваліфікації, інформаційні тренінги, заняття щодо вирішення конфліктів мирним шляхом та медіації та впроваджувати навчальну програму в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників “Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні”
Ø розвивати співробітництво із громадськими та міжнародними організаціями і фондами, широко використовувати досвід у впровадженні медіації та відновних практик;
Ø керівникам закладів освіти у разі оцінювання діяльності педагогічних працівників враховувати рівень їхньої активності з питань впровадження медіації та відновних практик, профілактики негативних явищ, в тому числі, і профілактики насильства та боулінгу, та сприяти проведенню такої роботи на організаційному рівні
Ø розміщувати на сайтах закладів освіти, органів та установ департаментів (управлінь) освіти і науки інформаційні банери, інформацію про роботу Національної дитячої “гарячої лінії” 0800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного)
Ø проводити освітню роботу із батьками та законними представниками дітей з питань профілактики насильства, боулінгу, формування ненасильницької моделі поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом.





Немає коментарів:

Дописати коментар