19
червня 2019 року Міністерство освіти і науки України, ГО «Ла Страда – Україна», Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) за підтримки
Європейського Союзу проведено Національний круглий стіл за результатами проекту
«Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації та вирішення
конфліктів мирним шляхом в закладах освіти». У засіданні круглого столу взяли
участь від КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» доктор педагогічних
наук, завідувач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук
Браніцька Т.Р. та представник (методист) Навчально-методичного центру психологічної
служби системи освіти Вінницької області
Адамчук Л.Л.
Рекомендації
учасників круглого столу “Створення системи служб порозуміння для впровадження
медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти”
В
процесі реформування системи освіти важливим кроком є побудова безпечного
освітнього простору, зменшення рівня конфліктів між учасниками освітнього
простору шляхом впровадження відновних практик у освітній процес.
Як
показує досвід, медіація є ефективним інструментом відновного підходу, який
поєднує цінності, принципи, практики і методи вирішення конфліктів. Саме
ціннісний підхід став поштовхом до запровадження в 2015 році, за сприяння
Міністерства освіти і науки України, ГО “Ла Страда-Україна” медіації в закладах
освіти України.
Учасники
круглого столу “Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації
та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти” рекомендують:
Ø продовжувати
включати до програм підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації
педагогічних працівників інститутів післядипломної педагогічної освіти
навчальні курси, лекції та практичні заняття з питань медіації та вирішення
конфліктів мирним шляхом. , зокрема, програму освітньої діяльності та спецкурс
курсів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників з проблеми
“Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і
дітей у розв’язанні конфліктів та миробудуванні” з метою підвищення рівня
обізнаності керівників та педагогічних працівників закладів освіти щодо
впровадження медіації та відновних практик як інструменту профілактики
насильства та боулінгу в дитячому та молодіжному середовищі, формування
безпечного освітнього середовища.
Ø впроваджувати в
освітній процес закладів освіти гурток “Вирішення конфліктів мирним шляхом.
Базові навички медіації” та факультатив “Вирішую конфлікти та будую мир навколо
себе”
Ø розвивати медіацію
однолітків, створювати служби порозуміння
Ø проводити для
педагогічних працівників курси (спецкурси) підвищення кваліфікації, інформаційні
тренінги, заняття щодо вирішення конфліктів мирним шляхом та медіації та впроваджувати
навчальну програму в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників
“Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і
дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні”
Ø розвивати
співробітництво із громадськими та міжнародними організаціями і фондами, широко
використовувати досвід у впровадженні медіації та відновних практик;
Ø керівникам
закладів освіти у разі оцінювання діяльності педагогічних працівників
враховувати рівень їхньої активності з питань впровадження медіації та
відновних практик, профілактики негативних явищ, в тому числі, і профілактики
насильства та боулінгу, та сприяти проведенню такої роботи на організаційному
рівні
Ø розміщувати на
сайтах закладів освіти, органів та установ департаментів (управлінь) освіти і
науки інформаційні банери, інформацію про роботу Національної дитячої “гарячої
лінії” 0800 500 225 або
116 111 (для дзвінків з мобільного)
Ø проводити
освітню роботу із батьками та законними представниками дітей з питань
профілактики насильства, боулінгу, формування ненасильницької моделі поведінки
та вирішення конфліктів мирним шляхом.
Немає коментарів:
Дописати коментар